Diego dalla Palma professional ‘Exclusieve formules, alleen voor beautyprofessionals’e formules, alleen voor beautyprofessionals’
De professionele afdeling van de groep Diego dalla Palma werdnin de jaren 40 opgericht onder de naam RVB. Het kwam voort uit het vooruitstrevende idee van een imker uit de Bolognese heuvels die een van de eerste op koninginnengelei gebaseerde haarwax creëerde. In de loop der jaren hebben RVB-laboratoria de geschiedenis van professionele schoonheid in Italië geschreven door duizenden schoonheidsprofessionals op te leiden. Diego dalla Palma is sinds 2011 ook verkrijgbaar in Nederland, namelijk via leverancier Esthé-Care Cosmetiek
In 2012 vond het ultieme ‘huwelijk’ plaats. RVB-laboratoria ‘trouwden’ met Diego dalla Palma en zo ontstond het professionele merk ‘Diego dalla Palma professional’: exclusief voor schoonheidssalons, wellness centra en huidtherapeuten. “Op deze manier kunnen schoonheidsspecialisten er trots op zijn het enige bekende en gerenommeerde professionele schoonheidsmerk voor haar eindgebruikers in hun schoonheidssalon te hebben. De reputatie van het merk helpt potentiële nieuwe consumenten aan te trekken dankzij aanzienlijke en continue bedrijfsinvesteringen.
Passie voor onderzoek en bewezen werkzaamheid
Diego dalla Palma professional beschikt over de nieuwste technieken en is trots op
het ontwikkelen van exclusieve formules in het ultramoderne onderzoeks- en ontwikkelingslaboratorium. De kwaliteit van RVB-lab producten is altijd al bekend geweest in de markt. Krachtige formules voor zichtbare en tastbare resultaten. Het 51+3 Hyalu Complex, ROYALACTIN EPI-peptide en REVIVYL zijn belangrijke complexen die in de Skincare lijn zijn geregistreerd. Daarnaast is elke lijn verrijkt met speciale ingrediënten. Laboratoriumtesten en zelftesten worden uitgevoerd door externe autonome en gecertificeerde instanties, zoals de Italiaanse universiteit Federico van Napels, de afdeling cosmetologie van Ferrara en het instituut van Milaan. Zo is de klant – en ook jij als specialist – verzekerd van ‘werkzame’ producten.
Op zoek naar het beste met respect voor de omgeving
Nog een interessant gegeven van Diego dalla Palma professional is het duurzaamheidsaspect. “Wij geloven in groene chemie en verminderde milieu-impact. Dit is onze inzet: vanaf 2013 hebben we ons gehouden aan het wereldwijde programma verantwoorde zorg dat duurzame ontwikkeling wil bevorderen. In juli 2017 heeft ons bedrijf het ECOCERT-certificaat ontvangen, omdat wij natuurlijke en biologische cosmetische producten produceren volgens de Cosmos-richtlijn. Onze productielocatie maakt daarnaast gebruik van zonne-energie en het proceswater wordt gerecycled.”
Het merk in Nederland
Zoals gezegd is het merk sinds 2011, destijds nog onder de naam RVB- lab, ook verkrijgbaar in Nederland. In 2010 werd Angelique Paulusse, eigenaresse van Esthé-Care Cosmetiek en al 40 jaar in het vak, benaderd door Diego dalla Palma. Het merk zocht een distributeur voor Nederland en dat was een uitdaging die Angelique wel aan wilde gaan. Ze nam het bedrijf onder de loep en was meteen overtuigd van de mooie producten, behandelingen en resultaten. De afgelopen jaren is Diego dalla Palma professional flink gegroeid, zowel in cosmetica als in make-up. En elk jaar worden er weer nieuwe producten met unieke formules geïntroduceerd. De dochter van Angelique, Floor, is inmiddels alweer 7 jaar bij het bedrijf betrokken. Het beauty vak is haar met de paplepel ingegoten en de dames vullen elkaar perfect aan.
Esthe Care Cosmetiek
Wie wil starten met het merk Diego dalla Palma professional kan uitgaan van een professionele en persoonlijke benadering. Angelique en Floor zijn betrokken en denken echt mee met jou als professional. Dat geldt uiteraard ook voor professionals waar ze al jaren mee samenwerken. Voor vragen over producten, behandelingen, ondernemen en marketing kun je altijd bij hen terecht. En er zijn jaarlijks trainingen en studietrips waar je als specialist aan kan deelnemen. Ontzorgen, dat doen Angelique en Floor ook. Als zelfstandig schoonheidsspecialist wil je je bezighouden met het vak. Maar wie een salon runt, is ook ondernemer, en daar hoort bijvoorbeeld de marketing en social media bij. Bij Esthé-Care Cosmetiek kun je altijd gebruik maken van een kant-en-klaar social mediapakket. En voor wie bang is dat de producten via internet verkocht worden: Internetverkoop is verboden. Het bedrijf biedt alleen een beschermde webshop, gekoppeld aan een persoonlijke code. Op die manier heb je als schoonheidsspecialist de zekerheid dat de klant bij jou de unieke producten koopt en niet elders wellicht goedkoper op het internet.