fbpx

“Esthé-Care Cosmetiek denkt al sinds de start van onze salon met ons mee”

Melanie en Tatum zijn in mei dit jaar begonnen met een eigen schoonheidssalon op een heel bijzondere locatie: in het mooie Boutique Hotel Texel. Het hotel biedt veel spa faciliteiten, waaronder een algemene ruimte met sauna’s en een jacuzzi. Ook hebben ze verschillende salons waar behandelingen gegeven worden, zoals pedicure, manicure, massage en huidverbetering. Alles met de focus: natuurlijk schoonheid. Ze werken sinds de start met het merk Diego dalla Palma Professional en de reden om voor dit merk te kiezen was heel duidelijk: er is voor iedere huid een passende lijn. Maar wat inmiddels ook heel duidelijk is, is dat de samenwerking met leverancier Esthé-Care Cosmetiek heeft gezorgd voor een vliegende start.

Melanie werkt nu vier jaar in het hotel, waar ze begon als gastvrouw. “Langzaam ben ik steeds meer doorgestroomd naar de spa, omdat mijn interesse hier altijd heeft advertorial gelegen. Ik heb mij eerst opgeleid tot nagelstyliste en heb nu zo’n 2,5 jaar mijn manicuresalon in het hotel. Hierna ben ik de opleiding tot schoonheidsspecialiste gaan volgen. Na het afronden hiervan kon ik samen met Tatum onze salon starten.” Tatum wist al heel snel dat ze iets in het schoonheidsvak wilde doen. “Ik heb nu bijna mijn schoonheidsspecialiste opleiding afgerond. Zelf werk ik hier in het hotel sinds april 2021 als schoonheidsspecialiste en als gastvrouw. Het is een prettige werkplek voor een schoonheidssalon en er zijn ook erg veel mogelijkheden.”

Behandelingen
In de salon kunnen klanten terecht voor verschillende soorten behandelingen. “Klanten kunnen bij ons terecht voor bijvoorbeeld heerlijke facials, wenkbrauwstyling en kleinere behandelingen. Wij vinden het belangrijk dat de klant de gehele wellness beleving meekrijgt van begin tot eind. Omdat wij een spa hotel zijn, is het leuk om hierop in te spelen met verschillende acties en behandelingen. Wij bieden op het moment 3 verschillende type gezichtsbehandelingen aan en het stylen van wenkbrauwen met gewone óf met henna verf. Omdat wij nog startende zijn, is het leuk om alles nog te ontdekken. We moeten er ook nog achter komen welke behandelingen er na deze maanden het meest worden geboekt. Het is goed om hiernaar te kijken om op die manier te bekijken met welke lijnen wij uiteindelijk willen gaan uitbreiden.”

Merkkeuze
De keus voor het cosmeticamerk Diego dalla Palma Professional, van leverancier Esthé-Care Cosmetiek, was snel gemaakt. Het is ook het enige merk waar ze mee werken. “Wij zijn vanaf het begin (mei) gelijk gestart met het merk. Wij hebben voor dit merk gekozen omdat er voor elke huid een passende lijn is. En er is nog zoveel mogelijkheid om uit te breiden binnen dit merk! Het heeft voor ieder huidtype veel te bieden en daarbij is de geurbeleving heerlijk fris en schoon. Dat maakt het interessant en uniek. De resultaten zijn daarnaast echt goed en zo ook de begeleiding vanuit de leverancier. Wij kozen ook voor dit merk omdat alles van dit merk natuurlijk/vegan is. Dat sluit goed aan bij het hotel.” Maar ook de leverancier speelde een belangrijke rol in de keuze voor het merk. “Onze samenwerking met Esthé-Care Cosmetiek is heel fijn. Wij worden super goed begeleid met de start van onze salon en er wordt ook echt meegedacht. Wanneer wij een vraag hebben, staan ze altijd voor ons klaar en krijgen we snel antwoord. Ook met leuke nieuwe ideeën die wij hebben zijn zij een goede sparringpartner en ze vullen het altijd nog beter aan. Ook de trainingen zijn super. Ze komen hiervoor zelfs helemaal naar Texel toe! We maken er hier altijd een leuke dag van. Alles wordt tot in de puntjes uitgelegd en besproken en wij worden super goed begeleid. Dat geeft heel veel vertrouwen.”

Productlijnen
Over welke productlijnen zijn de meiden het meest enthousiast? “Wij werken met de detox, moisturising en sinds kort ook met de icon time lijn. Het bijzondere van de productlijnen is dat er altijd direct zichtbaar resultaat te zien is. Onze salon zit in een hotel en daarom krijgen wij ook veel klanten die maar voor één keer langskomen, omdat zij een paar nachtjes verblijven. Dat je zichtbaar resultaat boekt na 1 behandeling is voor ons dus ook echt belangrijk. Ook is het mooi dat je bij alle behandelingen de hele beleving eromheen goed op kunt aanpassen. Het biedt zoveel extra’s die je kunt toevoegen in je behandeling.” En is er al een favoriet product? “We zijn nog niet zo lang actief en hebben ook de icon time lijn pas net toegevoegd aan het assortiment, dus wat de favoriete producten bij onze klant zijn, daar moeten wij nog achter komen. Langzaamaan kunnen we straks vergelijkingen maken. Dat is iets waar we naar uitkijken, omdat je dan steeds meer mogelijkheid krijgt om op de klant in te spelen.” Tatum en Melanie hebben zelf zeker al favorieten. Tatum: “Zelf vind ik de Milk van de Cleansing lijn het fijnst om te gebruiken. Het geeft je een heerlijk fris en goed gereinigd gevoel.” Melanie: “Het Plumping Hyalu Mask van de Moisturising lijn is tot nu toe echt mijn favoriet. De structuur van het masker in combinatie met de geur vind ik heerlijk en hij doet ook echt zijn werk.”

De toekomst 
De meiden zijn heel positief over de toekomst van de branche en hun salon. Melanie: “De toekomst voor onze salon zie ik voor me met nog heel veel uitbereiding en nieuwe kennis. Er is nog zoveel mogelijk en dat maakt het superleuk. Wij willen
ons nog meer specialiseren op het gebied van huidverbetering, maar wat wij ook heel belangrijk vinden is de algehele beleving. Ook het geven van duo behandelingen staat op ons wensenlijstje.” Tatum: Het leuke van dit vak is dat je altijd kan blijven bijleren en daardoor je kennis steeds meer uitbreidt. Er is zoveel dat we nog kunnen leren. We gaan er helemaal ons eigen ding van maken. Dat maakt iedere schoonheidsspecialiste op ieders eigen manier ook uniek. Ook ik wil de focus nog meer op huidverbetering leggen. En ik wil de behandelingen zo inrichten dat de klanten echt hun relax momentje hebben en hier ook ultiem van kunnen genieten.” Dat die toekomst met Esthé-Care Cosmetiek en Diego dalla Palma zal zijn, is een ding dat zeker is. “Met een merk en leverancier die zoveel te bieden hebben en waar wij zoveel vertrouwen in hebben is het superfijn samenwerken. Dat laten we niet meer los!”